reklama

Totálna byrokracia

Ako aj z jednoduchej veci - v  tomto prípade daňového priznania  byrokratický aparát dokáže urobiť problém pre právnika.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V decembri 2011/ako predpokladám aj väčšina s Vás/ som dostal domov obálku, v ktorej ma daňový úrad upozorňuje na pridelenie čísla účtu, ktoré budem používať na platenie daní od 1.1.2012. Povedal som si fajn možno sa niečo zjednoduší. Prvou daňou, ktorú bolo potrebné platiť je daň z motorových vozidiel. Po vyzdvihnutí tlačiva 9.1.2012 som si na Daňovom úrade pýtal aj príslušný šek na zaslanie peňazí, kde mi bolo povedané že šeky nemajú /daň je splatná 31.1.2012./ Nuž čo, povedal som si zaplatím prevodom z účtu. Po otvorení tlačiva daňového priznania som zistil, že je tu kopec odvolávok na ustanovenia zákona 582/2004 Z.z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady. Nuž aby som zistil aký som vlastne poplatník a či mám nárok na nejaké zníženie, či akým spôsobom sa vypočíta pomerné zníženie a zaokrúhlia sumy v platení dane voľky nevoľky som si musel naštudovať predmetný zákon. Potom som otvoril účet, naťukal príslušné heslá a vstupné kódy a začal som vyplňovať údaje pre uhradenie dane. Prišiel som až k položke variabilný symbol. Keďže na daňovom úrade ma na toto nikto neupozornil, snažil som sa zistiť informáciu na internete k uvedenému variabilnému symbolu a zistil som že na svete je ďalší právny predpis, ktorý si musím preštudovať a to Vyhláška Ministerstva financií SR č. 378/2011 Z.z. o spôsobe označovania platby dane. Zistil som variabilný symbol a peniažky som pekne odoslal.
Počas tohoto celého keďže som chcel zistiť predmetný variabilný symbol na daňovom úrade som zistil len to že na internete uvedené číslo na spojovateľku Daňového úradu v Leviciach je zlé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže na vyplnenie 4 stranového priznania dane s jednou prílohou bolo potrebné si preštudovať a porozumieť dvom právnym normám. A to všetko len preto, že k daňovému priznaniu nie je priložený žiaden manuál ako ho vyplniť a ako vyplniť predmetný variabilný symbol. 
Môj záver k tomuto:
- celé tímy ľudí museli vymyslieť predmetný zákon a vyhlášku, tlačivo na daň z príjmu a nikto z nich nemyslel na to že obyčajný občan nie je právnikom, on chce len jednoducho zaplatiť cisárovi čo je cisárovo? Prečo nikto nemyslel na obyčajného občana, ale len na cisára?
Moje riešenie:
- pre jednoduchosť v budúcnosti stačí na poloprázdnu druhú stranu daňového priznania vytlačiť poučenie, aby občan - daňovník pre v mojom prípade 82,89.-€ nemusel študovať celé príslušné zákony a vyhlášky. Prípadne pri zasielaní občanom čísla účtov mohli si dať aj tú námahu so zaslaním variabilných symbolov ktoré sa meniť zrejme dlhšiu dobu nebudú a tak myslieť aj na obyčajného človiečika. 
Byrokrati vážte si občana - daňovníka, a myslite aj na jeho dobro, lebo keď ho šľak trafí, vyhynie aj byrokratický aparát, lebo ho nebude mať kto zaplatiť.
Je to len drobnosť v mori byrokracie a byrokratických predpisov veľakrát zbytočných a zbytočne zložitých ale je to zároveň hrozné, akou cestou byrokratický aparát dokáže zdôvodňovať svoju zbytočnosť. 

Eduard Krištof

Eduard Krištof

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som úplne obyčajný človek, ktorým som bol vždy a aj ním ostanem. Som absolvent právnickej fakulty UK v Bratislave. Bol som robotník, radový policajt, riaditeľ v polícii, vyšetrovateľ, v súčasnosti som výsluhový dôchodca, zamestnanec a živnostník zároveň. Nad všetkým pre mňa stojí čistý štít. Moje heslo je:"čestne žiť, nikomu neškodiť, dať každému čo mu patrí." Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu