reklama

Platí ešte to okrídlené: „šaty robia človeka?

Na jednoduchých reálnych prípadoch, ktoré priniesol život o tom, ako sa menia a zmenili základné hodnoty a modely správania, na ktoré sme boli roky naučení v našej spoločnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

K sedemdesiatročnej susede prišiel mladík v slušnom obleku, s nablýskanými topánkami a diplomatkou v ruke a po 10 minútovom rozhovore - monológu s ňou podpísal zmluvu na zmenu „výhodnejšieho“ dodávateľa elektrickej energie. Po príchode rodinných príslušníkov a prepočítaní zistili, že už v dobe uzatvorenia zmluvy je táto nevýhodnejšia ako doterajší dodávateľ vzhľadom k započítaniu odborného poradenstva a nejakých ďalších poplatkov – skrátka zneužil dôverčivosť starej ženy podporenú slušným vystupovaním a oblečením.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V nemenovanej poisťovni, ktorú zastupovala úslužná staršia pani v slušnom sukňovom komplete v peknej blúzke, som uzavrel povinné zmluvné poistenie. Prebehol som základné atribúty zmluvy a zdali sa mi v poriadku. V tej dobe zmluva bola výhodná, avšak po roku prišla iná poisťovňa s výhodnejšou ponukou a tak som v zákonnej lehote dal výpoveď a čuduj sa svete, moja zmluva končí nie o rok, ale o dva. Ani ma nenapadlo, že tá slušne vyzerajúca a veľmi slušne oblečená pani so mnou uzavrie zmluvu na dva roky, bez toho aby ma o tom informovala – skrátka zneužila moju dôveru v jej slušnosť a k šatám čo robia človeka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V inej nemenovanej poisťovni moja známa u mladej moderne a veľmi pekne ohodenej pracovníčky s totálne úslužným správaním uzavrela zmluvu na poistenie rodinného domu. Pracovníčka argumentovala tým, že je to najvýhodnejší poistný produkt na trhu v požadovanom segmente. Známa vyplatila príslušné poistné a tešila sa že má dobre a lacno poistený dom. Po uzavretí zmluvy /bohužiaľ/ si overila cenu poistenia vo viacerých poisťovniach a aj u inej pracovníčky tej istej poisťovne a zistila 30 percentný rozdiel v poistnej sume, čo pre ňu bola celkom zaujímavá čiastka – skrátka zneužili jej vieru že slušne sa správajúci a slušne oblečený človek predsa nemôže byť podvodníkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Istý vždy dobre oblečený a slušne vystupujúci minister podal na rokovanie NRSR návrh zákona, ktorým sa mali trestať vysokou pokutou slovné útoky na verejných činiteľov a po ohlasoch v novinách a aj na tomto blogu ho stiahol s odôvodnením že návrh zákona, ktorý sám predkladal si neprečítal a že pri množstve zákonov, ktoré mu prichádzajú na stôl to nie je možné – skrátka zneužil moju dôveru v to že ako slušne vyzerajúci človek ma bude riadne a zodpovedne zastupovať a on si ani neprečíta to čo predkladá ako návrh zákona.

Pri hľadaní firmy na zateplenie som oslovil telefonicky aj internetom viacero firiem ponúkali vysoké ceny za ten istý alebo porovnateľný materiál a tak som hľadal ďalej až jedného dňa prišiel cigán pardon róm v monterkach a povedal svoje podmienky, ktoré boli ďaleko výhodnejšie ako ostatné. Prejednali sme termín dodania, použitý materiál, dodávateľa materiálu som si osobne overil, podpísali sme zmluvu a chlapi zamakali, dodržali čo sme sa dohodli /až na tri dni/ a urobili dobrú prácu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na Obvodné oddelenie polície prišiel hrozne oblečený bezdomovec a doniesol peňaženku s obnosom vyše 1.000.-€ , čo pre neho bola nenormálne vysoká čiastka peňazí. Keďže tam boli aj doklady policajti vyrozumeli majiteľku – podnikateľku a tá si o chvíľočku prišla v nablýskanom aute a pekne oblečená peňaženku vyzdvihnúť. Bezdomovcovi povedala „Ďakujem“ a odišla. Bezdomovec ticho zahrešil a neskôr povedal, že čakal aspoň niečo na pivo. Po druhýkrát určite niečo nájdené vráti.A to mal plné právo na nálezné.

Pri drobnej dopravnej nehode okolo vozidiel prešlo x nových luxusných áut s viacerými pasažiermi v oblekoch kravatách, ale nezastali a až po chvíli sa zastavila stará škodovka s pánom v starých teplákoch, ktorý sa ako prvý spýtal či niečo nepotrebujeme, či netreba pomôcť, odviezť niekoho do nemocnice.

Pri týchto pár prípadoch, ktoré sa reálne stali ma napadla otázka - robia ešte šaty človeka? Alebo robia z človeka niečo iné? Čo je znesiteľnejšie keď vás okradne a podvedie, alebo v zložitej situácii nepomôže hoci by mohol človek v obleku , alebo bezdomovec? A kto nám spôsobuje väčšie škody oblekoví ľudia s naučeným slovníkom, alebo zafúľaní bezdomovci? Posúďte sami a porovnajte so svojimi skúsenosťami.

PS. Osobne chodím najradšej v rifliach, ale nikoho som neoklamal, neokradol a ani to nikdy neurobím a kde môžem pomôžem.

Eduard Krištof

Eduard Krištof

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som úplne obyčajný človek, ktorým som bol vždy a aj ním ostanem. Som absolvent právnickej fakulty UK v Bratislave. Bol som robotník, radový policajt, riaditeľ v polícii, vyšetrovateľ, v súčasnosti som výsluhový dôchodca, zamestnanec a živnostník zároveň. Nad všetkým pre mňa stojí čistý štít. Moje heslo je:"čestne žiť, nikomu neškodiť, dať každému čo mu patrí." Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu